Ervaringen met vervoer

Op onze oproep in het vorige blad reageerden twee mensen. Een van de twee reacties plaatsen we hier.

Een mevrouw liet weten dat ze met Valys naar het Westen van het land reisde. Dat ging helaas niet zo best. Ze ging vanuit Elst eerst naar Den Bosch om daar twee mensen op te halen, vervolgens werden zij eerst in Amsterdam afgezet. De chauffeur koos ervoor om ook nog een andere, niet logische route te kiezen, en reageerde niet bepaald klantvriendelijk op haar vraag waarom hij zo reed.

*Valys is bovenregionaal vervoer, een landelijk systeem dat los staat van vervoer in eigen regio. Het werkt met een pasjessysteem en een jaarbudgetvergoeding. Klachten over Valys kun je binnen vier weken via de klantenservice melden (telefoon, mail of website). Diezelfde klantenservice oordeelt of de klacht gegrond is (uhhh….. Lijkt dat niet op de slager die zijn eigen vlees keurt???).

Tip: vraag altijd om een schriftelijke bevestiging dat de klacht bij hen is aangekomen.

Meer info op www.valys.nl

Verder is het onduidelijk bij welke vervoerder je verplicht bent een duur type2 mondkapje te dragen. Ook de chauffeurs is het niet altijd even duidelijk. Jammer…