Een lang en moeizaam traject, ervaring met RSR

Herma Spaan is al 24 jaar scootmobielgebruikster. Ze is er veel mee onderweg. Ze kan haar rechterarm en been bijna niet gebruiken. De scootmobiel ging in maart kapot en de gemeente indiceerde een nieuwe.

Leenscootmobiel met beperkingen

Mevr kreeg het aanbod van een tijdelijke leenscootmobiel.  Ze heeft er  zelfs meerdere gehad met meerdere mankementen, allemaal oud en versleten. Elk mankement  verhinderde haar weer dat dat ze erop uit kon gaan…Bovendien zijn deze leenexemplaren standaard ingesteld voor rechtshandig gebruik .

Total loss

In de Jumbo  bij de kassa bleef de gashendel onverklaarbaar hangen, ze raasde tussen de bloemen door en knalde ergens tegen aan. Wonder boven wonder was niemand gewond, wel was de voorkant  (van de oude leenscootmobiel) total loss.

De Jumbo belde naar RSR en tot haar verbazing stonden ze er na wél na een half uur. Normaal komen ze pas na 48 uur.

 Eigen bijdrage
RSR vroeg eigenlijk een eigen bijdrage van € 22,50. Dat vond ze belachelijk dus heeft ze geweigerd te betalen… (en dat lukte). Maar Herma hoeft dus nooit meer een leenscootmobiel….

we

In mei  werd er door RSR uiteindelijk een nieuwe  scootmobiel geleverd na heel veel op en neer gebel waarbij Mevr zelfs aanbood om hem zelf in Doetinchem maar op te gaan halen.

Laswerk thuis

De nieuwe bevalt prima, maar pas eind augustus werden de twee aparte armleuningen gebracht en erop gezet. Ook draait de zetel (standaard naar rechts) de verkeerde kant op, die moeten ze nog omzetten.  Ze wilden hem weer meenemen naar de werkplaats (Doetinchem) omdat er gelast moest worden.  Aanbod was een leenrolstoel….. Dat heeft ze pertinent geweigerd.  “Kom hier maar lassen” zei ze, mijn man heeft zo’n ding in de schuur”.  Want ze is bang dat ze haar scootmobiel weer een poos kwijt is…. Uiteindelijk gebeurt dat nu dus wel thuis!!

 

.