HAN studenten actief

HAN studenten actief bij de NAH café s

Laura, Dylan, Michelle en Renske, tweedejaars studenten, van de HAN (ergo, verpleging en fysiotherapie) uit Nijmegen voerden tot de zomer een opdracht voor onze NAH cafés uit. Afgelopen periode hebben ze een enquête onder ca 40 NAH café deelnemers afgenomen, 23 zijn er ingevuld. De uitkomsten voor ons als organisatie zijn waardevol, we gaan er mee aan de slag.

De conclusie van de HAN studenten:

*De bezoekers van het NAH café hebben positieve ervaringen van de bijeenkomsten waarbij ze naar elkaar kunnen luisteren.
*De ervaring van de opkomst qua mensen is wisselend/laag /vermoeiend.
*De hoeveelheid en tijdstip van de bijeenkomst is op dit moment goed.
*Mensen komen niet meer omdat het leeftijdsverschil/doelgroep te erg uit elkaar ligt.
*Er is behoefte aan minder lange presentaties zodat er ook meer gepraat onderling kan worden.
*Men zou als thema willen zien: Omgaan met drukte, hoe ze het ADL kunnen indelen, werk etc.
*Er is animo voor het deelnemen aan een door de studenten te organiseren activiteit.

Daarnaast hebben de studenten de folder NAH geactualiseerd, die ziet er nu prima uit. En hebben ze deelgenomen aan het NAH café in Heteren. Stuk voor stuk zijn het enthousiaste leerlingen!

5 HAN studenten actief bij het Scholenproject

Beleef de wereld van een beperking – een gastles die ertoe doet
Een samenwerking tussen HAN-studenten die interprofessioneel leren (IPL) en Stichting Gehandicaptenplatform Overbetuwe
Wij zijn Brechje, Kim, Yasmin, Meja en Karolina – vijf studenten van de HAN. Tijdens IPL krijgen wij de kans om mee te werken aan een bijzonder project: het vernieuwen van het lesmateriaal van een gastles over leven met een beperking. Deze gastles, ontwikkeld door Stichting Gehandicaptenplatform Overbetuwe, laat leerlingen op een interactieve manier ervaren hoe het is om te leven met een lichamelijke, visuele of auditieve beperking.
In de les gaan leerlingen aan de slag met opdrachten zoals het lopen over een blindenbaan, rijden in een rolstoel, braille lezen en communiceren met dovenkaartjes. Deze ervaringen geven leerlingen niet alleen inzicht, maar ook begrip en respect voor mensen met een beperking.
Wij vinden het een belangrijk onderwerp. Het is goed dat kinderen hier op jonge leeftijd al bewust van worden. Door zelf te ervaren hoe het is om met een beperking te leven, ontstaat er meer begrip en inclusie. Daarom dragen wij graag bij aan het vernieuwen van deze waardevolle gastles.
Samen zorgen we voor meer bewustwording en gelijke kansen voor iedereen.