Zowel bij het scholenproject als bij de NAH-cafés waren afgelopen half jaar in totaal 10 studenten één dag per week aan de slag. Ze gingen mee naar een aantal basisscholen en maakten kennis met de mensen van het NAH-café in Heteren. Daarnaast voerden ze een aantal opdrachten uit in het kader van het persoonlijke leerproces van hun studie.
Voor het scholenproject maakten ze een hartstikke mooi nieuw werkboekje waar we ontzettend blij mee zijn. Ze interviewden zelfs Eva Eikhout die vanuit haar auto hen tussendoor te woord stond.
Student: “Ik wist niet dat hulpmiddelen zo belangrijk kunnen zijn”.
Voor de NAH-cafés stelden ze een tevredenheids- enquête op én een nieuwe folder inclusief een lijst van locaties waar wij ze mogen neerleggen. Als activiteit organiseerden ze een fietstocht in Heteren voor de mensen van het NAH-café (zie het verslag van Carmen…).
Ook voor ons (Ans en Jeanne) was het een nieuwe, hartstikke leuke ervaring om met deze studenten aan de slag te gaan. We voelden ons in het begin ook wel in het diepe gegooid, wel begeleiden maar niet (te veel) sturen. We zagen hoe handig de meesten hun digitale vaardigheden toepasten, ze werkten zonder problemen met AI. De een communiceerde heel makkelijk, de ander was afwachtend. Maar ze waren stuk voor stuk sociaal en betrokken. Hopelijk kunnen deze studenten dit stukje ervaring uit de praktijk in gaan zetten bij hun verdere studies.
Op 11 juni toonden alle groepjes studenten in Elst hun eindresultaten aan de hand van een pitch.