Stationslift Storingen is een initiatief van een gehandicapte treinreiziger uit Gelderland. Reizigers die afhankelijk zijn van een lift kunnen zelf een defecte lift aanmelden. Vul het formulier op de pagina “Storing aanmelden†in.
Als een storing is verholpen kan deze afgemeld worden via de pagina “Storing afmelden“.
Zonder meldingen van reizigers is er géén platform.
Klantenservice NS
Ook worden op ns.nl en in de NS-app de liften weergegeven die langdurig in storing zijn.
Deze liften vind je bij de stationsvoorzieningen van het betreffende station:
- Ga naar NS.nl
- Plan je reis in de reisplanner
- Klik op de stationsnaam
- Klik op Stationsvoorzieningen
- Wanneer de lift niet beschikbaar is, zie je dit:
Gebruikers die afhankelijk zijn van een lift kunnen contact opnemen met NS Klantenservice (030 235 7822). Dan wordt er gezocht naar een passende oplossing. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je een station eerder uitstapt, om vervolgens met een taxi naar je eindstation te worden gebracht.
- Wil je weten welke lift op welk spoor niet beschikbaar is? Klik verder op voorzieningen.